Fishy svar på dba

  • Hej


    Jeg har lige brug for lidt hjælp til at gennemsuke om dette er fake eller ej...


    Har en Acer Aspire One til salg på dba.dk


    (navne og mail adresser er sorteret fra)


    Og får så denne mail:
    jeg er intersted i at købe din vare.
    jeg ville gerne vide, om det stadig er til rådighed?


    Svare:
    Ja den er stadig til rådighed.


    Mvh
    ***


    Får dette tilbage:
    Hej sælger
    Du er nødt til undertsand, at jeg vil betale for portoen også sende den til min datter, der er på universitetet i Tyskland nu, og jeg vil gøre betaling via bankoverførsel kontant betaling (Bank overførsel). Jeg vil bede Dem svare mig med din bankkonto til overførsel . email mig din bankkonto detaljer som følger:
    Kontonavn:
    Bank Navn:
    Kontonummer:
    IBAN:
    Swift kode:
    Land:
    Konto Beskrivelse
    Samlede omkostninger med skibsfart:

  • Tjaah hvis du modtager penge plus fragt som bankoverførsel og først bagefter sender varen, så kan jeg ikke se problemet.. så VIDT jeg ved kan man ikke bruge et banknummer til noget, men der ville jeg helt sikkert spørge banken så du er sikker.. En anden bagatel kunne være at det er en spammer, men der er langt nemmere måder at skaffe emails, så det tror jeg ikke det er...


    Men spørg banken, de kan fortælle dig hvorvidt pengene er sikrede, når du modtager dem, så du ikke bliver taget i røven.. Og hvis du har bankens ord for det, så burde det være deres ansvar, hvis du alligevel mister pengene

  • virker lidt som copy/paste og oversat med google eller lignende med de "stavefejl"


    Land:
    Konto Beskrivelse:
    Samlede omkostninger med skibsfart:


    Land giver da sig selv?
    Hvad skal han bruge kontobeskrivelse til?


    Og omkostninger med skibsfart he he




    Desuden skal alle disse oplysninger jo ikke bruges på en gang. Kontonummer er jo til overførsel i DK. Og han må jo være i DK. Det er jo datteren der er i Tyskland.


    IBAN og Swift bruges til overførsel til udlandet.


    Kontonummer:
    IBAN:
    Swift kode:


    Jeg synes det lugter langt væk. Lidt som samme scam hvor de betaler med check hvor produktet skal sendes til udlandet. og så hov sorry, checken var på et for højt belob. Overfør lige de penge der var for meget tilbage igen.

  • det ser meget google translate agtigt ud. hvorfor skulle en person fra tyskland ville købe en bærbar med dansk layout??
    ville mene det er en scam/fup...
    vh dwmc

  • Da jeg solgte min gamle iPhone fik jeg 100% den samme besked. Det var over gul&gratis, men det ændrer jo ingenting. Ignorer og anmeld det.


  • Præcis hvad jeg tænkte da jeg læste det.


    Man kan se det er skrevet på engelsk over oversat derfra.


    Citat fra 1337smiley's mail
    "Du er nødt til undertsand, at jeg vil betale for...."


    Det der "undertsand" er tydeligvist det engelske ord "understand" som er stavet forkert.


    Anmeld ham og glem alt om den handel.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • kan du få pengene ind på kontoen før du sender varen, er det ligegyldigt, ellers ville jeg søørme da glemme alt om handlen og anmelde velkomne

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    kan du få pengene ind på kontoen før du sender varen, er det ligegyldigt, ellers ville jeg søørme da glemme alt om handlen og anmelde velkomne


    sikker?? lad os nu sige det er en som har hacket en netbank, sender 50000,- til dig og beder dig om at sende de "overskydende" penge retur til "sin" konto, og han giver dig så en paypal konto whatsoever..


    så står du som skyldig, så nej :) er ikke helt ligemeget

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    sikker?? lad os nu sige det er en som har hacket en netbank, sender 50000,- til dig og beder dig om at sende de "overskydende" penge retur til "sin" konto, og han giver dig så en paypal konto whatsoever..


    så står du som skyldig, så nej :) er ikke helt ligemeget


    Hold da kæft man, kald du mig bare naiv, men det du skriver kan få mig til at droppe nethandel. Kunne ikke forestille mig sådan en scenario i min vildeste fantasi :boxed: :O

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko


    Hold da kæft man, kald du mig bare naiv, men det du skriver kan få mig til at droppe nethandel. Kunne ikke forestille mig sådan en scenario i min vildeste fantasi :boxed: :O


    hehe :D kalder dig ikke naiv ;) var bare et lille worst case scenario :cheers:

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Vi oplever desværre af og til at udenlandske svindler byder på varer via f.eks. Spørgsmål & Svar - Typisk byder de langt over salgsprisen. Vi er naturligvis meget opmærksom på disse henvendelser og straks vi oplever dette, vil alle indlæg blive slettet og den pågældende profil inaktiveret. Dette kan ligeledes ske via mailformularen - Dette er hvad der er sket i dit tilfælde.


    Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på internettet.


    Du kan læse mere om sikker handel på dba.dk her:
    http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp


    Hvis du modtager mistænksomme henvendelser på dine annoncer så kontakt endelig Support på e-mailadressen support@dba.dk og vi undersøger straks sagen.


    Vi lancerer løbende nye tiltag, så disse spamlignende henvendelser vil blive kraftig minimeret.


    Med venlig hilsen


    Lene Kristensen
    Support dba.dk

  • meld ham til dba.dk det har jeg gjort op til flere gange når de typer kontakter mig, og det er dba glade for at man gør. så undgå andre at bliver snydt, for der er jo altid nogen som hopper i med begge ben..