Netflix annullerer gamle ubrugte konti

854081161001_6093736038001_6093735925001-vs
Netflix meddelte torsdag, at de vil begynde at deaktivere ubrugte konti, hvilket hjælper kunder, der ikke længere bruger tjenesten, med at annullere deres abonnementer.


Meddelelsen kom fra direktør for produktinnovation Eddy Wu, der forklarede “the last thing we want is people paying for something they’re not using”

Det er et usædvanligt træk for en abonnementsbaseret service, der normalt er afhængig af abonnenter over lang tid.

Hvordan påvirker dette initiativ dig?

Netflix omtaler selv to scenarier, hvor de markerer en konto til fjernelse: Hvis nogen tilmeldte en konto for et år siden, me ikke har set noget, eller konti, der ikke har set noget i mere end to år.

Så oddsene er, at din Netflix-konto ikke umildbart påvirkes. Ifølge Wu udgør disse former for ”sleeping accounts” “less than half of one percent of our overall member base”

Hvis du befinder dig i gruppen for mindre aktive abonnenter, der aldrig bruger Netflix men ønsker at holde din konto aktiv, er dette stadig muligt uden at få slettet din Netflix konto. Netflix sender ikke-aktive abonnenter en e-mail eller besked i appen, der efterspørger, om de stadig ønsker at opretholde deres konto aktiv. Her skal du bare svare ja, og din konto lukkes ikke efterfølgende.

Hvis du lukker din konto, men beslutter at vende tilbage senere, gemmer Netflix dine præferencer og kontooplysninger i op til 10 måneder.


Source & Image credit:
Netflix

Vores partnere