YouTube på vej med TikTok konkurrent

YouTube logo TikTok
Med den enorme succes, som TikTok har skabt, er det ikke overraskende, at andre virksomheder er på udkig efter at skabe noget lignende og få en bid af den guldrandede kage. At finde blandt disse er ingen mindre YouTube.

Virksomheden har meddelt, at de i en af deres seneste eksperimenter afprøver en ny funktion, der giver brugerne mulighed for at uploade 15 sekunders videosekvenser fra deres forskellige mobile enheder.

Fra YouTube lyder det “We’re testing out a new way for creators to easily record multiple clips directly in the YouTube mobile app and upload as one video. If you’re in this experiment, you’ll see an option to ‘create a video’ in the mobile upload flow.”

Hver video begrænses til 15 sekunder, men brugerne kan optage længere videoklip, der derefter opdeles i individuelle 15 sekunders frekvenser.

Dette ser ud til at være YouTubes måde at tage TikTok konceptet indenbords, og det er netop med optionen for flere videofrekvenser, at YouTube vil udfordre TikTok, Instagram og Snapchats Stories funktion i samme omgang. Instagram annoncerede sidste år en ny funktion kaldet Reels, der mere eller mindre åbner for samme koncept.

Noget der taler for en potentiel succes for YouTube er, at de allerede er mere etableret og har en massiv brugerbase. Udfordringen er, at deres platform tydeligvis ikke rettet mod de samme type brugere, så hvor succesfuldt dette eksperiment vil være må tiden vise.



Source & Image credit:

YouTube