Red Dead Redemption 2 blev udgivet til PC d 5 november 2019. I dets korte liv har der allerede været flere opdateringer, rettet mod nogle af de fejl som er opstået med Rockstars nyeste-gamle release. Derfor har tweak nu fået fingre i spillet. Vi står klar til, at give et indblik i hvad man som forbruger kan forvente, at få for sine penge som det ser ude lige nu. Der er tale om et full-price spil, altså 60€ - eller 448 Kr,-
PC releaset praler med nye forbedret textures på alt lige fra græsset, mennesker og dyr såvel som deres ædlere dele. Noget Rockstar satte forbavsende stor fokus på i deres markedsføring for PS4 releaset tilbage i oktober 2018.
Nyt nyt nyt!
Hvad får du for dine penge, når du køber sæson billetten til det vilde vesten. Til singleplayer folkene er der nu mere content at tygge sig vej igennem. Vi snakker eksklusivitet af højeste klasse, for her må konsol spillerne ikke lege med.
Man kan forvente sig:
De nye grafiske og teknologiske forbedringer er:
Udover alle disse nye tilføjelser har Rockstar også smidt et forbedret ”photo mode” oven i hatten med en lang række af muligheder for at tweake dit billede præcis som du vil have. Lad de kreative sjæle løbe frit!
Systemkrav
Som altid skal vi også lige gå igennem hvad du bør have i gaming-maskinen inden du går ud og investere i spillet.
Minimum Specifications:
Recommended Specifications:
Anmelders mening
Rockstar har nok engang haft lidt for travlt. Vi så det med udgivelsen af Red Dead Online til konsollerne, der udkom i et ikke så eftertragtet stadie. Det ser ud til historien er dømt til at gentage sig for det ellers talentfulde hold.
Ikke nok med de problemer der var ved udgivelsen som jeg heldigvis ikke nåede at opleve er der stadig rigtig meget at tage fat på.
De grafiske forbedringer er uden tvivl super lækre at se på. Dog kan man ikke undgå at krumme tæer lidt, når jorden, tilsyneladende tilfældigt, beslutter sig at strække sig til thermosfæren og strækker alle textures i miles omkreds. Selv i cut scenes ødelægges glansbilledet nok så stærkt. Jeg nåede knap 30 sekunder ind før jeg først begyndte at opleve disse fejl.
Som standard er kameraet til hest også helt hen i vejret. Det følger nemlig din mus’ bevægelser hvilket giver god mening til et konsol spil. På PC besværliggøres det at bruge våben effektivt når man rider i tæt bevokset eller bebygget områder. Dette har jeg dog læst mig til kan ændres, men selv efter 20 minutters skattejagt i settings, fandt jeg det aldrig.
Online delen er også besværlig. Free-roam kan overkommes hvis man ikke har noget imod de grafiske problemer. Samt de meget lovløse spillere, der ikke tøver med at sende en patron efter dig, eller binde dig med en lasso uden varsel.
Problemerne opstår først når man som spiller i EU, vil prøve kræfter med PVP. For der er simpelthen ikke nok spillere på til, at fylde en lobby. Det resultere i ventetider på 20+ minutter (her gav jeg op.) Eller at man bliver smidt på en server der er placeret i USA, der kommer med sine egne åbenlyse problemer.
Et universelt problem, eller måske blot en vanesag, er den måde de har lavet våbenskifte på. De benytter sig stadig af hjulet fra konsol. Det åbner du ved at scrolle på musens midterste knap, og derefter kan du både vælge ved at bevæge musen, eller blive ved med at scrolle. I de fleste tilfælde er scrolle funktionen meget upålidelig. Det skaber situationer hvor du tror du vælger din riffel, men i stedet trækker din lanterne frem. Det er specielt fremtrædende hvis man bevæger musen det mindste, inden selve menuen forsvinder. Jeg ville have ønsket de havde brugt det mere tid på, at udvikle en løsning der var brugbar på PC.
Nu det sure opstød er færdigt kommer min afrunding.
Spillet er åbenlyst godt, historien, karaktererne og alt det andet vi kender fra konsol udgivelsen er der stadig. Spil i dag har det med at komme ud i et stadie som tydeligvis ikke er optimalt. Det er desværre også situationen her. Som det står lige nu kan jeg ikke råde folk til at købe spillet, fejlende er blot alt for forstyrrende. Jeg sætter min lid til Rockstar nok skal få fikset det hele, og vi til sidst står med et produkt af en kvalitet, der afspejler holdet bags evner. Af den grund afviger jeg også fra at give spillet en decideret score. Jeg vil derfor blot holde mig til en PSA – Giv spillet tid til at forme sig til det mesterværk Rockstar har talentet til at skabe. Der er ikke lang vej igen.
Du kan følge med her på siden hvor vi vil lave en opfølgende artikel, når problemerne er blevet set til. Du kan også læse en af vores andre anmeldelser, eller holde dig up-to-date på alt nyt inden for gaming og computere i vores nyheds sektion.