Apps til levering af indkøb og mad sætter rekord

eat-finger-food-food-tasty
Apps til levering af indkøbte varer og mad sætter rekorder med hensyn til download. Den igangværende coronavirus-pandemi former hurtigt vores nye dagligdagsliv, som vi alle er blevet komfortable med, og tvinger millioner til at arbejde hjemmefra og opgive offentlige samlinger i et forsøg på at bremse dens spredning. Offentlige embedsmænd har rådgivet lokalsamfundene om at deltage i ”social distancering” og baseret på nogle interessante data fra analyse og efterretningsfirmaet Apptopia følger folk faktisk advarslerne.


Interessen for apps til levering af købmandsvarer er især peaket i USA de sidste par dage, efterhånden som alvoren af coronavirus-pandemien begynder at synke ind. Alene i går, oplevede Walmart, Instacart og Shipt, som ejes af Target, nye rekorder med hensyn til download af tilhørende bestillings-apps.

Sammenligning af gennemsnitlige daglige downloads i februar med gårsdagens (15. marts) har Instacart, Walmart Grocery og Shipt oplevet stigninger på henholdsvis 218%, 160% og 124%.

apptopia coronavirus downloads stats.png

Image credit: Apptopia

Hvad dette betyder for apps til madlevering som GrubHub, Uber Eats, Postmates og DoorDash? Det vil tiden vise.

Targets mobile app er i mellemtiden steget til ca. 55 000 downloads i løbet af den sidste måned.

Denne form for bestilling og levering oplever massiv fremgang, hvor især ældre og folk i karantæne kan drage nytte af denne mulighed.

apptopia downloads stats coronavirus.png

Image credit: Apptopia


Source & Image credit:

Masthead, Groceries by Atstock Production, Apptopia, piqsels


Vores partnere