Tips, redskaber og nyheder fra Google under Corona

google logo corona tips
Coronakrisen har medført, at rigtig mange danskere befinder sig indenfor hjemmets fire vægge i størstedelen af døgnets 24 timer. Men det betyder ikke nødvendigvis, at resten af verden er lukket land. Google lancerer i denne tid løbende initiativer, der skal hjælpe folk til at holde sig godt informeret, arbejde, lære - eller blive underholdt.


Her er nogle af de ting, Google har offentliggjort i løbet af de seneste uger:

•    Her kan du læse om en række nyttige tips og tricks til at forbedre undervisning og arbejdet i hjemmet, bl.a. med lavpraktiske råd til, hvordan man optimerer videomøder.

•    Museer og andre kulturinstitutioner er lukket i denne tid, men der er faktisk gode muligheder for en kulturoplevelse online - via ‘Google Arts & Culture’, som rummer 2.000 kulturinstitutioner i 80 lande. Vi har samlet nogle af de fedeste virtuelle oplevelser her.

•    Hvis du er nysgerrig på, hvordan danskernes Google-søgninger er påvirket af Corona, har vi lavet et overblik. De seneste forbedringer af søgemaskinen for at give lettilgængelig information om Covid-19 er samlet her.

•    Podcasts er populære, og der er mange at vælge mellem. Googles nye og forbedrede podcast-app er netop lanceret. Den gør det nemmere at finde den rette podcast - også hvis man er iOS-bruger.

•    Man kan bruge tiden på at dykke sig ned i en af de utallige uddannelses- og læringskanaler på YouTube. I alt var der - inden krisen - mere end 1 milliard visninger på læringsindhold om dagen. Her er ti bud på danske YouTube-kanaler, der eksempelvis kan gøre dig skarpere til at spille guitar, lave mad eller blive en bedre handyman.

Endelig annoncerede Google i fredags en hjælpepakke på 800 mio. dollar (5,5 mia. kroner) til den globale kamp mod coronavirus. Det går bl.a. til at støtte små og mellemstore virksomheder, sundhedsorganisationer, regeringer og sundhedsarbejdere i frontlinjen af den globale pandemi.

Læs også: Google +10 ting som gør en forskel

Source & Image credit:

Google PR


Vores partnere