AUTHOR :
PUBLISHED : 2019-02-22 10:43:16

AMD hævder deres DX12 GPU’er understøtter real-time ray tracing via Microsofts DXR fallback layer


AMD hævder deres DX12 GPU’er understøtter real-time ray tracing via Microsofts DXR fallback layer “Real-time ray tracing” er seneste og varmeste buzzword, når samtaler falder på computeren og især grafikkortet.

“Real-time ray tracing” er seneste og varmeste buzzword, når samtaler falder på computeren og især grafikkortet.

 

Til trods for modtagelsen af ray tracing har fået en blandet modtagelse, har teknologien sendt visse fordele på det visuelle ind på markedet, som NVIDIA brugerne har kunne drage fordele af.
Nu hævder AMD alle deres nuværende DX12 baserede grafikkort, understøtter ray tracing via Microsofts DXR fallback layer.

 

Foto: coreteks


Som de fleste af jer uden tvivl ved, er det på papiret kun RTX serien, der er i stand til at afvikle real-time ray tracing effekter i seneste computerspil, og dette skyldes blandt andet AMD ikke har føjet understøttelse af fallback layer ind i deres drivere.


Men selvom AMD’s DX12 GPU’er teoretisk kan udnytte ray tracing via Microsofts DXR fallback layer, vil det nok ikke være en feature de vil udnytte på nuværende tidspunkt grundet manglen på performance som markedet er nu.


Vi kan formode piben får en anden lyd, når AMD frigiver grafikkort, der er i stand til at afvikle RT spil med acceptable framerates.

 

Kilde

coreteks