Efter NVIDIA introduktion af en Ethereum-kryptominingbegrænser sammen med RTX 3060 - og rygter om, at dets fremtidige produkter ville have de samme begrænsninger - spekulerede mange på, om AMD ville følge trop. Vi kan allerede afsløre, at AMD ikke planlægger lignende restriktioner på deres grafikkort.
Under AMD’s pre-breifing call omkring præsentationen af Radeon RX 6700 XT, da samtalen faldt på, om AMD ville sætte en kryptominingbegrænser på RX 6700 XT, forklarede Nish Neelalojanan, produktchef hos AMD, til PC Gamer:
”The short answer is no. We will not be blocking any workload, not just mining for that matter."
"That said, there are a couple of things. First of all, RDNA was designed from the ground up for gaming and RDNA 2 doubles up on this. And what I mean by this is, Infinity Cache and a smaller bus width were carefully chosen to hit a very specific gaming hit rate. However, mining specifically enjoys, or scales with, higher bandwidth and bus width so there are going to be limitations from an architectural level for mining itself."
Kilde: AMD, PCGamer
Læs også: Geforce RTX 30 series: Lagerproblemer indtil 2022
NVIDIA indrømmede for nylig, at en Dev-driver, de offentliggjorde til devs under Windows Insider-programmet, utilsigtet fjernede hash-hastighedsbegrænseren fra de fleste RTX 3060 grafikkort. Det er siden blevet trukket tilbage, men kopier vil uden tvivl cirkulere inden for kryptominingcommunities.
Radeon RX 6700 XT tilbyder omkring den samme Ethereum-mining-performance som RTX 3060 - med den begrænsende dev-driver, der er anvendt på NVIDIAs kort.
Neelalojanan gentog dog flere gange under deres presspræsentation, at selvom AMD ikke har planer om inddragelse af en kryptominingbegrænser, prioriterer de gamere frem for alle andre.
"All our optimization, as always, is going to be gaming first, and we've optimized everything for gaming. Clearly, gamers are going to reap a ton of benefit from this, and it's not going to be ideal for mining workload. That all said, in this market, it's always a fun thing to watch."
Source & Image credit:
AMD, PCGamer