Dynamics 365 giver retailers et AI boost

dynamics-365-connected-store-hero
Microsoft har annonceret et nyt sæt AI kapaciteter og apps, der integreres til virksomhedens Dynamics 365 platform. De nye apps er fokuseret på at give en bedre og mere pålidelig detailoplevelse for forbrugere og ansatte ved hjælp af AI analyse af kundeadfærd, lagerstyring med mere.


De to nye applikationer, Dynamics 365 Commerce og Dynamics 365 Connected Store, er fokuseret på at forbedre effektiviteten af butikkerne og opretholde kundeoplevelsen mellem web-, mobil og fysiske butikker.

"Intelligent systems provide deep insights to empower advanced decision-making and personalization, delivering the fully connected commerce solution retailers need to build brand loyalty, optimize operations and supply-chain efficiencies, and deliver better business outcomes" fortæller Microsoft om Dynamics 365 Commerce.

Dynamics 365 Connected Store kan i mellemtiden hjælpe med at skabe større forståelse for, hvad der sker i butikkerne baseret på observations og forudsigelsesdata, leveret via kameraer og IoT sensorer, baseret på, hvordan kunder bevæger sig gennem en butik. Applikationen holder også styr på status for butiksudstyr og produkt.

Connected Store bruger alle disse data til at fodre forslag og indsigt til butikschefer og medarbejdere. For eksempel kan Connected Store hjælpe med at sikre, at der er nok bemanding ved kasserne, der er klar til at lette checkout oplevelsen med øjeblikkelige underretninger. Endvidere kan Connected Store spotte potentielle problemer med lagerudstyr ved at identificere anomolier og gøre ledere opmærksomme på potentielle trusler i forbindelse med lagerbeholdningen. Endelig kan Connected Store se langsigtede tendenser til at identificere mønstre og muligheder i day-to-day og season-to-season aktiviteter.

"This new application will decrease fraud costs and help increase acceptance rates for customer payment transactions with e-commerce merchants" fortsætter Microsoft.

Vores partnere