Erfaringer viser nemlig, at folk først og fremmest bruger Google Home til at lytte til musik - selvom den kan meget andet. Derfor har det primære fokus været lydkvaliteten. Nest Audio kan spille 75 procent højere end forgængeren og dens bas er 50 procent stærkere. Alene fintuningen af lyden har taget mere end 500 timer.
“De fleste mennesker har tilbragt virkelig mange timer indenfor husets fire vægge i år - og naturligt nok hørt en hel masse musik undervejs. Derfor er det nødvendigt med god lyd i rummet. Med Nest Audio har vi forsøgt at kombinere et flot design med solid hardware, som giver bedre lyd i ørerne,” siger Google Danmarks kommunikationschef, Jesper Vangkilde.
Hvis man ønsker at udvide lydoplevelsen hjemmet, er Nest Audio let at koble op på eksisterende smart speakere i hjemmet. På den måde kan den give stereolyd eller agere centerhøjttaler for andre smart speakere. Nest Audio kan selv justere lydbillede og lydniveau; Eksempelvis skruer speakeren automatisk op for lyden, hvis der opstår baggrundsstøj.
Via stemmen får man adgang til musiktjenester som YouTube Music, Spotify og Deezer. Samtidig kan man bede Google Assistent om at foreslå musik, når man bruger YouTube Music eller Spotify Premium. I Nest Audio har Google også tilføjet en ekstra mikrofon, der gør det endnu lettere for Google Assistent at høre kommandoerne.
Nest Audio, der er lavet af 70 procent genbrugsmaterialer, kan nu forudbestilles i Google Store og i forskellige webshops, inden den kommer på hylderne i fysiske butikker 15. oktober. Vejledende udsalgspris er 799 DKK. Nest Audio fås i to farver, Chalk og Charcoal.