Gør dig klar til lydbaserede annoncer på YouTube

YouTube logo nov 2020
En af de ting, folk kan lide at bruge YouTube til, er at lytte til musik. Mens YouTube måske er kendt som en videoplatform, er der mennesker, der holder YouTube i baggrunden og lytter til sange, mens de foretager sig andre ting. Det betyder, at når det kommer til annoncer, kan nogle annoncører gå glip af, da personen ikke ser annoncen. Det vil YouTube nu prøve at ændre på.

Derfor kommer det ikke rigtig som en overraskelse at høre, at YouTube håber at tackle det ved at introducere lydbaserede annoncer. Hvad dette betyder er, at det vil give annoncører en chance for at nå ud til YouTube-brugere, der måske lytter til musik i baggrunden med annoncer, der er mere effektive end visuelt baserede annoncer.

“With music video streaming at an all time high on YouTube—more than 50 percent of logged-in viewers who consume music content in a day consume more than 10 minutes of music content—we’re introducing new solutions for your brand to be seen, heard and recognized alongside music content.”

 - YouTube

Virksomheden hævder også, at deres eksperiment med lydbaserede annoncer er effektive. De citerer en af deres tidlige testere, Shutterfly, der så et løft på 14% i ad recall lift og 2% løft til fordel for deres målgruppe.


Source & Image credit:

YouTube

Vores partnere