Diablo IV (4) blev præsenteret under Blizzcon i år, som den næste store titel i den ikoniske RPG-baserede Diablo-serie. Selvom spillet stadig er under aktiv udvikling, tager Blizzard imod feedback for at kunne balancere spillets endgame-del og experience-system, sådan det passer godt til både casual og hardcore spillere.
Her ser vi nærmere på skill systemet.
Skill Points
Den ene afgørende halvdel for progression mechanics i Diablo IV’s skill system, er indsamlingen af såkaldte Skill Points. Skill Points kan skaffes på to måder: stigning i level eller ved at finde særlige sjældne tomes i spillet.
I modsætning til Diablo III, som havde seperate skill trees for Passive Skills og Active Skills, ser det ud til at Diablo iV har et skill tree for hver class. Spillere kan bruge points med det samme eller gemme dem til låse op for andre abilities senere. Størstedelen af disse skills er general boost, eksempelvis kan man ombytte Skill Points, hvis man gerne vil skade med med et ice spell som Sorceress.
Talent Trees
Talent Trees udgør den anden halvdel af skill systemet i Diablo IV. I modsætning til Skill Points, udgør dette ikke en generelt boost. I stedet er Talent Trees baseret på at specialisere din karakter. Talents giver massive boosts til specifikke abilities, men på bekostning af at opgive en ligeså brugbar opgradering. Som eksempel kan en Druid booste sin werewolf form, men på bekostning af at werebear form’en ikke bliver forbedret. Talents ser altså ud til at være målrettet til customization af sin karakter, hvor man har mulighed for at tilpasse sin karakter til sin egen spillestil.
Diablo IV har indtil videre ikke en release-dato, men vi vil selvfølgelig holde jer opdateret når der kommer mere information fra Blizzard.
Spillet udkommer til PC, Xbox One og PlayStation 4.
Billede og kilde: Windowscentral