Fra 2023 kræver alle AAA spil Ray Tracing

Doom-Eternal-RTX-ray-tracing-01-Header-740x416
Ray Tracing teknologi begynder så småt at få mere opmærksomhed fra udviklerne, og de første AAA titler, der kræver en GPU, der understøtter teknologien, vil blive frigivet om cirka fire år, ifølge et nyt statement fra en NVIDIA medarbejder.


Ifølge NVIDIA’s Morgan McGuire, vil den første AAA titel, der kræver en GPU, der understøtter teknologien, blive frigivet i 2023. Derudover vil alle spilplatforme tilbyde accelerated ray tracing fra 2023, hvilket er en meget interessant kommentar, da det antyder spilplatforme bortset fra PS5 og Xbox Scarlett, som begge allerede er bekræftet til at understøtte teknologien, kommer med ray tracing support, ligesom den næste Nintendo konsol og flere smart home enheder.

Ray Tracing er blevet brugt til gengivelse i non-real-time i et godt stykke tid nu, og først nu er det begyndt at blive relevant til gengivelse i real-time rendering, hvilket åbner for realistisk belysning i applikationer og spil ved at simulere lysets fysiske opførsel.

ray tracing 2013.JPG

EAlmg6XUEAEpK8K.jpg

”Ray tracing calculates the color of pixels by tracing the path that light would take if it were to travel from the eye of the viewer through the virtual 3D scene. As it traverses the scene, the light may reflect from one object to another (causing reflections), be blocked by objects (causing shadows), or pass through transparent or semi-transparent objects (causing refractions). All of these interactions are combined to produce the final color of a pixel that then displayed on the screen”


Vores partnere