Google Stadia: WiFi for at spille ved lanceringen

google-stadia-main-c8a6 (1)
Game streaming bliver uden tvivl en af fremtidens måder at tilbyde gamerne spiludbuddet, og her kommer vi ikke uden om Google Stadia.


Konceptet med streaming af spil er, at det meste af det hårde arbejde udføres eksternt, hvilket reducerer nogle af de flaskehalse, som gamerne står overfor, hvilket er at finde på hardwarefronten. Her vil dårligere ydende hardwarekomponenter kunne sætte en stoppe for den optimale spiloplevelse, hvis ikke hardwaren kan følge med.

Dog skaber dette igen et andet problem: en stabil internetforbindelse. Med Google Stadia ser det ud til, at Google måske ikke er helt sikker på mobilt internet er godt nok til at levere en tilfredsstillende spiloplevelse. Derfor, hvis du planlægger at spille spil på Stadia, kræver virksomheden, at du er tilsluttet et WiFi-netværk – om ikke andet ved lanceringen af Google Stadia.

De umildbare skærpede krav blev bekræftet af Googles hardware-chef, Rick Osterloh, under en episode af The Vergecast. Ifølge Osterloh forklarede han, at Stadia vil kræve, at WiFi forbindelsen er klippestabil, i det mindste ved lanceringen.

Det betyder i princippet også, at Google rent faktisk har programsat udrulningen til mobile internet.

Vi må antage Google bruger den første tid som et test-run, inden de går all-in, og anbefaler Google Stadia også performer godt via mobilt internet.

Goggle ambefaler i øjeblikket en forbindelse på 10 Mbps eller mere.


Kilde & Image credit:
Google, The Verge

Vores partnere