Sådan kunne Half-Life se ud med Ray Tracing

Half-Life-Classic
NVIDIA arbejder med flere RTX-omlægninger / remaster af klassiske pc-spil. Et af de spil, der forhåbentlig er at finde, er Half-Life. I dag kan vi endelig få et glimt af, hvordan et Half-Life RTX Remake kunne se ud.


Lad os slå fast, at dette ikke er en officiel demonstration af Half-Life RTX. NVIDIA har ikke afsløret, om de rent faktisk arbejder på en sådan remaster / genindspilning eller ej. Denne tech-demo blev oprettet af Vect0R for at give os en smag af real-time Ray Tracing effekter i Valves klassiske shooter.

Vect0R tog assets fra Half-Life og konverterede dem til Quake 2's format, og derefter oprettede han en total konverteringsmodifikation til Quake 2 RTX. Kort sagt, dette Half-Life RTX-projekt bruger dybest set real-time Ray Tracing effekter / funktioner i Quake 2 RTX. Hvad dette også betyder, er at modders kan oprette totale konverteringer af andre klassiske spil i Quake 2 RTX.

Desværre har Vect0R ingen planer om at frigive denne Half-Life RTX mod til Quake 2 RTX. Ifølge modderen, er dette projekt ikke i en spillbar fase lige nu.

Men alligevel er dette et rigtig sejt koncept, som i det mindste, efter vores mening fortjener tid i rampelyset. Det giver os også en idé om, hvordan det klassiske Half Life-spil kunne se ud med Ray Tracing.



Kilde & Image credit:

Vect0R