AUTHOR : Kenneth Johansen
PUBLISHED : 2019-10-03 14:04

The Last of Us 2 har en puls


Mens vi venter i spænding på The Last of Us 2 kommer til februar 2020, så får vi flere og flere detaljer om det utrolige detalje arbejde, der er lagt i spillet fra udvikleren Naughty Dogs side

ellie_the_last_of_us_2


Ikke nok med at samtlige karakterer og fjender i spillet har fået navne, for at give spillet mere dybde, så reagerer dine fjender også indbyrdes når der sker noget omkring dem. De kalder hinanden ved navne eller råber efter hinanden ved navn, hvis en af dem opdager dig snige sig forbi eller du angriber eller dræber en af dem.

Det er en af de ting, som skal være med til at gøre spillet endnu mere nærværende og realistisk, og give omgivelserne en dybde der kommer ind under huden på dig. 

the_last_of_us_2_clicker.jpg

På lyddesignet er der dog også gjort en del for at opnå samme effekter, på en måde som man måske ikke lige tænker så bevidst over, når man spiller. 

Den måde som, ikke kun din karakter Ellie, men også fjenderne omkring en trækker vejret og lyder, er der gjort en del ud af. Anthony Newman, spillets co-director fortalte i et interview med Polygon om en ny teknologi, som de har tilføjet til spillet. 

Basalt set har samtlige karakterer og fjender i spillet, selv de inficerede, fået en virtuel puls. Den puls bliver påvirket af ting der sker omkring dem samt de ting som de selv foretager sig, og det giver sig så igen udtryk i hvordan karaktererne lyder og trækker vejret. 

the_last_of_us_2_fjende.jpg

Så hvis Ellie løber, kommer i kamp eller bare sniger sig tæt forbi fjender, så stiger hendes puls og det har indflydelse på, hvordan hun trækker vejret og lyder. Det samme kommer også til at gøre sig gældende for alle de fjender man møder, som bliver påvirket på samme måde, hvis de jagter dig eller kommer i nærkamp. 

Tung vejrtrækning er ikke en ny ting i spil, men Naughty Dog er gået et skridt mere i dybden med det, og har gjort det hele meget mere granulært. Det hele er bundet direkte sammen med den virtuelle hjerterytme, og kan påvirke lydene på forskellig vis alt efter, hvilken situation man ender i. 

the-last-of-us-part-2-dato-ellie-ashley-johnson-uheld-februar-2020-railgun.jpg

Det hele skulle gerne være med til at skabe en mere indlevende oplevelse i spillet, og skulle fange spilleren på en måde, som man ikke tidligere har set. 

Bliver spændende at se, hvor stor en forskel et så grundigt arbejde med selv de små detaljer ender med at påvirke spiloplevelsen. 

The Last of Us 2 udkommer til Playstation 4 d. 21. februar 2020. 




KildePolygon


VORES PARTNERE

Synology
Olympus
Razer
MSI
Cooler Master
Cougar Gaming
Corsair
AMD
ASRock
Deepcool
Seasonic