Smiley-robotten er udviklet af et firma ved navn Savioke og bruger en LiDAR-sensor til at navigere i supermarkedet for at spore kunder. Når en kunde kommer inden for fire meter fra robotten, stopper Smiley-robotten, laver en lyd og viser en meddelelse på displayet. Hvis en kunde føler impulsen de fleste af os ”døjer med”, til at købe noget slik, kan de benytte robotten fremfår at gå til slikafdelingen. Vi tænker robotten vil have nogle begrænsninger i forbindelse med udvalget af slik.
Læs også: Among Us lander på PlayStation i 2021
Mars Wrigley tester Smiley i en ShopRite-butik i Monroe, New York. Butikken, som for nylig blev renoveret med brede gange, ser ud til at være det perfekte sted for en slikstativ på hjul til at dalle rundt. Selvom Smiley ikke umildbart forbedrer salg af slik, holder robotten styr på kundeadfærd i butikken og leverer værdifulde data, der kan maksimere layoutet eller lageret i en butik.
I et interview med RIS News forklarede en Mars Wrigley-repræsentant, at Smiley kunne give indsigt i beslutninger om impuls shopping og kundernes forhold til robotter. Selvom Smiley muligvis ikke bliver storsælgende, kan den påvirke, hvordan detailhandlere bruger AI og især robotteknologi i fremtiden.
Hvad tænker du? Ville du lade dig friste over evne, hvis en slikrobot prikker dig på skuldrene?
Source & Image credit:
RIS News, Marco Ohmer/Shutterstock