NVIDIA DLSS 2.2 reducerer ghosting i visse spil

NVIDIA DLSS
Ghosting er en partykiller af format. Nu viser nye tests, at NVIDIA DLSS 2.2 reducerer ghosting i visse spil.

Informationerne stammer fra Digital Foundry, der via en videoanmeldelse af Lego Builder's Journey, det sidste spil, der modtager NVIDIA DLSS og Ray Tracing-support, indeholder en ny 2.2-version af NVIDIA Deep Learning Super Sampling, som allerede er tilgængelig i visse spil.

Som vi har nævnt før, når NVIDIA frigiver et spil med et nyt DLSS-library, er det muligt bare at kopiere filen til andre spil, der allerede understøtter DLSS. Dette muliggør en nyere version af NVIDIA’s superopløsningsteknologi i spil, der endnu ikke har en sådan opdatering.

I langt de fleste spil fungerer en sådan simpel kopi & indsæt-metode uden et problem, men disse filer skal distribueres af spiludviklerne selv efter deres test og sikre, at filerne er fuldt ud kompatible. Til videnskabelige formål er det dog absolut værd at tjekke, hvad der er blevet forbedret i version 2.2.

Det mest almindelige problem med DLSS 2.1 var ghosting. Bevægelige objekter, især ikke bundet til bevægelsesvektorer, som DLSS-teknologi er afhængige af, viser artifacts, når de bevæger sig. Dette er blevet demonstreret af Digital Foundry i en række spil, herunder Cyberpunk 2077, NIOH 2 eller Death Stranding. Alle disse spil har i øjeblikket ikke DLSS 2.2 aktiveret.

Som rapporteret af DF fjernede DLSS 2.2 næsten denne ghosting-effekt fuldstændigt, især på steder, hvor den var mest synlig. Blade, der falder ned fra et træ i NIOH 2, præsenteres ikke længere sløret, heller ikke olielignende dråber eller fugle, på himlen i Death Stranding. Selv elevatoren i Cyberpunk 2077 viser ikke længere synlige ghosting.

Source: Digital Foundry] Lego Builder's Journey Ray Tracing Showcase


Source & Image credit:

Videocardz. Digital Foundry, NVIDIA

Vores partnere