Se 50 minutters Half-Life 2 RTX Gameplay

Half-Life 2 RTX
På Gamescom 2024 præsenterede NVIDIA en ny demo af Half-Life 2 RTX. Nedenfor kan du finde en video, der viser 50 minutters helt nyt gameplay fra denne demo.

I denne video viser NVIDIA's Jacob Freeman demoen frem. Jacob fremhæver de fleste af de nye Path Tracing-funktioner. Videoen indeholder også nogle kampscener. Kort sagt, det er et must-watch for alle HL2-fans.

Half-Life 2 RTX vil også understøtte DLSS 3 Frame Generation og DLSS 3.5 Ray Reconstruction. Ved at bruge Frame Generation vil ejere af RTX40-serien kunne forbedre spillets ydeevne. Da det vil bruge fuld Path Tracing, vil du få brug for det. 


Og nej, der er endnu ingen oplysninger om, hvorvidt det vil understøtte FSR 3.0. Dog vil ejere af ældre RTX-GPU'er kunne bruge "DLSS 3 to FSR 3.0"-modden. Ud fra hvad vi har set, fungerer denne mod fint i spil, der understøtter Path Tracing.

Half-Life 2 RTX udvikles af fire af Half-Life 2's førende mod-teams, som nu er kendt som Orbifold Studios. Denne remaster vil også indeholde nye assets. Disse assets vil forsøge at komme tæt på de originale, men også få spillet til at se ud som moderne AAA-titler.

Så vidt vi ved, har Orbifold Studios genopbygget materialer med Physically Based Rendering (PBR)-egenskaber. Ikke kun det, men teamet har også tilføjet ekstra geometriske detaljer via Valve's Hammer-editor. I Half-Life 2 RTX har gennemsnitlige teksturer i verden 8 gange flere pixels, og objekter som dragten har 20 gange flere geometriske detaljer end i det originale spil.

Desværre er der stadig ingen forventet udgivelsesdato. På nuværende tidspunkt må vi antage, at vi kigger på en udgivelse i 2025. Og det er optimistisk.

Vores partnere