Microsoft Teams i knæ på grund af Coronavirus

microsoft Teams
Microsoft Teams brugere i Europa rapporterer om store problemer med adgang til tjenesten i dag, der på et tidspunkt havde millioner af brugere, der ihærdigt forsøgte at tilgå Microsoft Teams. Da mennesker over hele verden i stigende grad arbejder hjemmefra i et forsøg på at afværge en COVID-19-katastrofe, vil cloud-baseret samarbejde og kommunikationsværktøjer være afgørende for virksomhedernes succes. Så Microsoft Teams kampe i morges kunne ikke være kommet på et værre tidspunkt.


Da Europas nyligt udvidede hjemmearbejdskontorpladser blev mødt af login problemer i morges, vendte brugere fra hele kontinentet sig i retning af Twitter for at klage over, at tilgang til Microsoft Teams var problematisk. Virksomheden bekræftede selv, at de undersøgte “messaging-relaterede funktionalitetsproblemer”, men rapporter antyder, at mange brugere også har stødt på problemer med at skabe nye teams, ændre medlemmer, arrangere møder, skærmdeling og mere.

Microsoft rapporterede oprindeligt, at problemet var løst, med en Microsoft-talsperson, forklarede efterfølgende: “We’ve resolved an issue that may have impacted a subset of customers in Europe”

Firmaet bekræftede imidlertid senere, at problemerne stadig ikke var løst forud for amerikanske arbejdsstyrke vågner.

microsoft_teams.png

Mens det underliggende problem sandsynligvis er en enorm stigning i antallet af mennesker, der bruger Microsoft Teams til at arbejde hjemmefra, er det utvivlsomt forstærket af det faktum, at mange skoler omfavner fjernundervisning under COVID-19-krisen, og dermed sætter systemet under massivt tryk.

I sidste uge annoncerede Microsoft en forbedret version af det gratis Microsoft Teams-produkt - hvilket fjerner begrænsninger for antallet af mennesker, der kan tilslutte sig et team og tilbyder yderligere funktioner, der normalt er forbeholdt betalte brugere. Virksomheden afslørede også, at de tilbyder en seks måneders gratis prøveperiode til premium-niveauet for Microsoft Teams.

Microsoft Teams passerede 20 millioner daglige brugere tilbage i november, og sammen med rivaler som Slack fremstår det som et vigtigt værktøj for dem, der arbejder hjemmefra og uddelegerer opgaver i virksomheder, hvor teammedlemmer kan være spredt på forskellige kontorer og lokationer.

Nylige tal indikerer, at mere end to tredjedele af den globale arbejdsstyrke allerede arbejder eksternt mindst én dag om ugen, men med COVID-19, der skaber ødelæggelse over hele verden, vil mange flere mennesker arbejde hjemmefra i den kommende tid. Nogle har hævdet, at dette kunne føre til et permanent skift mod mere permanent hjemmearbejde, men de værktøjer og teknologier, der gør det muligt, bliver nødt til at bevise deres værdi - hvorfor alle øjne vil være på Microsoft Teams, Googles G Suite, Slack, Zoom med videre i de kommende måneder.


Vores partnere