Fitbit slutter sig officielt til Google

google fitbit
Fitbit slutter sig officielt til Google, og vil fortsætte med at fokusere på stærk databeskyttelse og sikkerhed. Mange øjne har været i retning af Fitbit den seneste tid. Fitbit er en af de førende virksomheder, når vi taler om fitness trackers og wearables. I over et årti har virksomheden formået at skille sende nogle fantastiske produkter på markedet. Efter 13 år tilmelder virksomheden sig officielt til Google, da opkøbet er officiel og gennemføres i dag.

Fitbit startede for 13 år siden med ideen om at gøre alle i verden sundere. Den originale Fitbit-tracker blev frigivet tilbage i 2009, og de har solgt over 120 millioner enheder i 100 lande i verden.

Virksomheden har også delt nogle interessante statistikker, der viser, hvordan Fitbit har registreret 275 billioner trin og logget over 15 milliarder timers søvn.

This is just the beginning because becoming part of the Google family means we can do even more to inspire and motivate you on your journey to better health. We’ll be able to innovate faster, provide more choices, and make even better products to support your health and wellness needs. On our own, we pushed the bounds of what was possible from the wrist, pioneering step, heart rate, sleep and stress tracking. With access to Google’s incredible resources, knowledge and global platform, the possibilities are truly limitless.

Kilde: James Park, President CEO of Fitbit

Derudover forsikrer Park, at på trods af opkøbet baner vejen for nye muligheder, forbliver forkus på brugerne den samme. Virksomheden vil fortsat være forpligtet til at gøre det, de er kendt for at gøre, hvilket indebærer at sætte deres brugeres sundhed og velvære i centrum for alt på både Android og iOS.

Park forklarede i samme omgang, hvordan brugerne forbliver altafgørende, og hvordan Fitbit sigter mod at opretholde "stærk databeskyttelse" og "sikkerhedsbeskyttelse". Virksomheden kontrollerer også dine data og forbliver gennemsigtig om, hvad de indsamler, og hvorfor de indsamler disse data.

Google vil være ansvarlig for at beskytte brugernes privatliv, og sammen med det har Google også lavet en række "binding commitments with global regulators”

Dette bekræfter i det væsentlige, at Fitbit-brugernes sundheds- og wellnessdata ikke vil blive brugt til Google-annoncer og vil blive holdt adskilt fra andre Google-annoncedata. Derudover forsikrede Google også om, at de fortsat ville give Fitbit-brugere mulighed for at vælge og oprette forbindelse til tredjeparts tjenester efter eget valg.

Dette betyder, at du stadig vil være i stand til at oprette forbindelse til dine foretrukne sundheds- og wellness-apps til din Fitbit-konto. Du kan læse mere om Googles side af erhvervelsen her.

Hvis du ønsker at læse detaljeret om, hvad James Park havde at sige om denne erhvervelse, skal benytte dig af dette link


Source & Image credit

Google, Fitbit

Vores partnere