EB.dk og BT.dk trækker mest trafik

browsing-internet-trafik
Den seneste officielle måling af danskernes online medieforbrug viser en klar føring til Ekstra Bladet som har pladsen lige over BT.


Der er kommet ny leverandør på de officielle danske målinger af danskernes digitale medieforbrug. Det har været en process der har været forsinket en anelse, da der ved årsskiftet skulle findes ny leverandør til at lave målingerne. 

Detaljerne er dog nu på plads og det betyder, at vi har den første officielle måling af besøg og visninger hos de danske netmedier. 

Målingen viser at Ekstra Bladet har en klar føring med 88,8 millioner besøg i juni måned, mens antallet af visninger endte på 434,7 millioner. 

Andenpladsen i målingen går til BT, som havde omkring 67,7 millioner besøg og 408,4 millioner visninger. 

gemius-maaling-trafik.jpg

Hvis man vil se hele opgørelsen kan man gøre det her hos Gemius.

På tredje- og fjerdepladsen kommer TV2 og DR ind. Det er dog interessant at se, at antallet af både besøg og views falder ret markant, så snart vi bevæger os væk fra Top 4 placeringerne. Så det er altså tydeligt at det er de fire netmedier der klart er danskerne foretrukne kilder på nettet. 

Det er Danske Medier Research der står bag opgørelsen, men altså firmaet Gemius der står for selve den tekniske del af opgørelsen. Det var tidligere Kantar Gallup der stod for målingen, men den aftale udløb ved årsskiftet.