Meta Quest får UI-opdatering

Meta Quest
Meta's teknologidirektør, Andrew Bosworth, afslører en stor overhaling af brugerfladen til Meta Quest headsets. Ændringerne vil forbedre brugeroplevelsen og skabe et "rigere" miljø.

Meta's teknologidirektør, Andrew Bosworth, har i en nylig "Ask Me Anything" (AMA) session på Instagram afsløret, at virksomheden er i gang med en omfattende overhaling af den primære brugergrænseflade (UI) til sine Meta Quest VR-headset. Denne overhaling kommer som en direkte respons på brugerbekymringer om kompleksiteten ved den nuværende UI, og Bosworth har givet antydninger om fremtidige forbedringer. 

In-Game-Multitasking.webp

Mens Bosworth undlod at give en specifik tidsplan for frigivelsen af denne UI-overhaling til Quest-enhederne, anerkendte han den omfattende feedback fra brugere på forskellige platforme. Disse inkluderede X (tidligere Twitter), Reddit og Meta's egen sociale platform, hvor brugerne udtrykte forvirring over den nuværende brugergrænseflade. Han understregede virksomhedens engagement i at levere en bedre brugeroplevelse og teasede muligheden for et "rigere miljø" for brugerne. 

Meta-Quest-3-tips.webp

Quest UI har modtaget feedback for sin kompleksitet og opfattede mangel på brugervenlighed, især når det sammenlignes med enheder som Apple Vision Pro. Bosworths kommentarer antyder, at Meta undersøger måder at forbedre UI på, muligvis ved at integrere mixed reality-elementer mere problemfrit. I øjeblikket kan Meta Quest 3-brugere køre op til tre apps eller vinduer samtidigt, men virksomheden har begrænset placeringen og manipulationen af disse elementer. 

Augments er mixed reality-gadgets, der kan sammenlignes med widgets på hjemmeskærmen på din Android- eller iOS-enhed. Meta har omdirigeret ressourcer fra sit augmented reality (AR) team til virtual reality (VR) teamet for at fremskynde udviklingen af augments og integrere mixed-reality oplevelser i Quest UI, som rapporteret af Android Central. 

00SuyslSUkletC0s7fM7Hjp-9.webp

UI-overhalingen kan inkludere funktioner som evnen til at placere vinduer og apps hvor som helst i mixed reality, ligesom det ses hos Apple's Vision Pro. Bosworth antydede muligheden for at fjerne den tre-vindues begrænsning i Horizon Workrooms, Meta's arbejdssoftware, og citerede indledende performance-bekymringer som grunden til denne begrænsning. 

Quest-v50-update-MZ_Header.webp

Når det kommer til sammenligningen mellem Apple's Vision Pro og Meta's Quest 3, gentog Bosworth CEO Mark Zuckerberg's udtalelse om, at Quest 3 tilbyder bedre værdi og funktionalitet for de fleste brugere. Mens han anerkendte konkurrencen, understregede Bosworth Meta's engagement i innovation og forbedring af VR-oplevelsen for sine brugere. 


LÆS OGSÅ: 

Apple Vision Pro er sluppet fri

Google patent kan forlænge smartwatch-batteri

Vores partnere