I sit fjerde kvartalsresultat delte Netflix informationer om, at en rekord på 37 millioner abonnenter har tilsluttet sig tjenesten alene i 2020. Dette er tæt på en stigning på 31% årligt sammenlignet med antallet af abonnenter i 2019. Dette skyldtes primært den obligatoriske COVID-19 lockdown i de fleste dele af verden.
Hertil kommer mange større film, er udgivet på digitale platforme i stedet for biografen.
“Since the start of 2018, our paid memberships have risen from 111 [million] to 204 [million] and our average revenue per membership has grown from $9.88 to $11.02,”
- Netflix
I henhold til den frigivne rapport, noterer USA og Canada for en mindre andel af væksten. De største andele er at finde på udenlandske markeder i 2020, især i regionerne Europa, Afrika og Mellemøsten.
Virksomheden fik kun 860.000 nye abonnenter fra USA og Canada i sidste kvartal af 2020. Mens andelen af nye abonnenter fra de nævnte regioner tegnede sig for over 41%. Platformen fik også mere end 2 millioner abonnenter i Indien. Det kunne blandt andet tilskrives sidste års Netflix StreamFest kampagne.
Da flere nye platforme er begyndt at dukke op, bliver markedet for streaming af digitalt indhold imidlertid mere og mere lukrativ dag for dag.
Så spørgsmålet er, om Netflix kan fastholde sin pole position i 2021 midt i den voksende liste af digitale streamingplatforme?
Ifølge virksomheden, er de klar til at påtage sig konkurrencerne og sigter mod at tilføje en række nye film og tv-shows til sit digitale bibliotek i 2021.
“With over 500 titles currently in post-production or preparing to launch on our service and plans to release at least one new original film every week in 2021 with extraordinary talent, we’re confident we’ll continue to have a great content offering for our members,”
- Tilføjede Netflix i deres seneste earnings report.
Relaterede artikler:
Netflix 4K HDR streaming til Macs med macOS Big Sur
Netflix annullerer gamle ubrugte konti
Sådan kommer du godt i gang med streaming
Source & Image credit:
Netlix