Mattel, AirConsole og BMW Group annoncerede i går, at Mattels klassiske kortspil UNO vil blive præsenteret næste uge til in-car gaming i Köln, Tyskland ved gamescom 2024, verdens største og førende begivenhed for videospil. Besøgende ved AirConsole-standen vil være de første til at opleve UNO Car Party! i den nye BMW X3, der tilpasser verdens #1 kortspil* til in-car gaming. Spillet vil blive udrullet via AirConsole-platformen til over 500.000 BMW og MINI køretøjer over-the-air den 21. august.
"Vi fortsætter med at øge værdien af den samlede digitale oplevelse for vores kunder," sagde Stephan Durach, Senior Vice President for BMW Group Development Connected Company and Technical Operations. "Vores partnere AirConsole og Mattel er med til at gøre in-car gaming til en ny social oplevelse, og jeg er begejstret for at kunne tilbyde et familie-favoritspil som UNO til denne spændende innovation."
Mattel, AirConsole og BMW Group har forvandlet UNO til et spilbart, forbundet spil i et helt nyt miljø: bilen. Uanset om en familie tager en pause under en road trip, eller en gruppe venner stopper for at finde ud af deres næste træk, kan stillestående chauffører bruge AirConsoles unikke spilcontroller-system til at forbinde enhver passager til spillet ved hjælp af deres personlige enheder. Op til fire spillere kan opleve spillet, der samler folk gennem sin enkle, universelle gameplay, der transcenderer sprog og kulturer. Køretøjer skal være parkeret for at aktivere spillet.
"UNO illustrerer perfekt styrkerne ved AirConsole med et spil, der er tilgængeligt for alle, en skræddersyet integration til bilens hardware og vores telefonstyrede spiloplevelse," sagde Anthony Cliquot, CEO for AirConsole. "Hver spiller kan hemmeligt se deres egne kort på deres telefon, mens de spiller på bilens infotainmentsystem. Dette er en oplevelse, der ville være umulig at opnå ved kun at bruge touchscreen eller bluetooth-kontroller på infotainmentsystemet."
"UNO er perfekt til in-car gaming, fordi det er meget engagerende og samler folk," sagde Erika Winterholler, Head of Business Development, Digital Gaming hos Mattel. "Dets enkle regler er lette at lære og uendeligt fængslende, hvilket gør det ideelt til både korte pitstop og længere spil-sessioner. UNOs sociale natur gør hver rejse til en sjov oplevelse, og vi er så begejstrede for at bringe denne ånd til forbrugere på en innovativ måde med vores partnere hos BMW og AirConsole."