No Rest for the Wicked Gameplay

ss_280eb7b4c8793f49bb702498fc0cde893f029694.1920x1080
IGN har taget en snak med skaberne af det kommende Action RPG No Rest for the Wicked, hvor de taler om deres anderledes tilgang til kampene i spillet. Det betyder at det adskiller sig en del fra andre Action RPG spil som Diablo.

IGN har delt en ny gameplay video for det kommende action RPG fra skaberne af Ori-spillene, No Rest for the Wicked. Og, ud fra hvad vi kan se, ser No Rest for the Wicked ud til at være en fed blanding mellem Diablo 4 og Dark Souls.


Ud fra hvad vi kan se, vil kampen i dette spil være velovervejet og taktisk med en sundhedsbjælke og en staminabjælke. Dette er en behagelig overraskelse, da No Rest for the Wicked ikke vil føles som "endnu en" Diablo eller Path of Exile klon. No Rest for the Wicked vil også have bosskampe og et bredt udvalg af våben. Hvert unikt våben vil have forskellige statistikker og fortryllelser for at adskille dem. Derudover vil hvert våben have forskellige runer, der låser op for komboer.

Spillet vil også have noget inspireret af The Legend of Zelda: Breath of the Wild. For at være mere præcis vil spillere kunne lave mad for at hele sig selv.


En anden stor forskel mellem dette spil og de fleste andre action RPG'er er fraværet af mana. I stedet vil spillet have en Fokus-meter, der øges, når du klarer dig godt i kamp. Hver klasse vil også bruge Fokus til deres specielle evner.

Kort sagt ser No Rest for the Wicked ud til at være en blanding af Diablo/Path of Exile og Dark Souls. Og, hvis jeg skal være ærlig, glæder jeg mig nu til det.

Selvom der ikke er nogen dato på, hvornår det vil blive udgivet, vil Moon Studios afholde et gameplay showcase event den 1. marts så der kunne der meget vel være mere information.

Vores partnere