Nyt dansk spil skal tage kampen op på det asiatiske spilmarked

I The Dragon Code kæmper to spillere med hver deres drage. Dragen er bygget op af et antal spilbrikker, som spillerne kan rykke rundt på efter et særligt system. Når man slår modstanderens brik, skifter den farve, og dermed bliver ens drage en brik større, og modstande

Den 1. marts 2016 lancerede virksomheden Creative Outlaws et nyudviklet spil med navnet  ”The Dragon Code”. Spillet er udviklet til de elektroniske platforme, og spillets grafik og lyd er designet i en stil, der leder tankerne hen imod ”Thaiboksning møder Tankesport”.


”Det betyder dog ikke, at man skal være enten en benhård Muay Thai kæmper eller et stort skakgeni for kunne spille med. Tværtimod er det et spil, som børn helt ned til seks års alderen hurtigt vil kunne lære at spille”, siger direktør i Creative Outlaws Ronni K. Gothard Christiansen og tilføjer ”Vi forventer, at spillet i sit tema i særlig grad appellerer til det asiatiske marked”


I The Dragon Code kæmper to spillere med hver deres drage. Dragen er bygget op af et antal spilbrikker, som spillerne kan rykke rundt på efter et særligt system. Når man slår modstanderens brik, skifter den farve, og dermed bliver ens drage en brik større, og modstanderens bliver en brik mindre. Spillet er slut, når modstanderen er ædt.

”Det skal være sjovt at bruge hovedet, og det er ud fra den præmis, at vi har skabt The Dragon Code. Vores håb er, at spillet kan bidrage til at skabe noget kvalitetstid ved enten computer, smartphone eller tablet. Brugernes fantasi og kreativitet bliver udfordret, og på den måde er der bygget en masse læring ind i spillet”, siger Kreativ Chef Thomas Krarup Simonsen.

 

Spillet er gratis og kan downloades fra App store og Google Play eller fra hjemmesiden thedragoncode.com.

Vores partnere