NVIDIA annoncerer RTX Broadcast Engine

NVIDIA RTX Broadcast annonceret
NVIDIA’s nye RTX Broadcast Engine vil være en positivt tiltag for game-streamere overalt.


Forud for TwitchCon 2019 annoncerede NVIDIA et nyt sæt SDK'er for at gøre livet som spilstreamer meget lettere. RTX Broadcast Engine vil udnytte AI kapaciteterne til at tilbyde virtuelle greenscreens, tracke ansigtsfunktioner, der kan bruges med AR effekter, og bruge forskellige stilfiltre til at omdanne udseendet på dit kameras feed til en helt anden stil, som for eksempel i dit yndlingsmaleri - Van Gogh's Starry Night blev brugt som et eksempel.

Virtuelle greenscreens betyder, at du ikke længere behøver at gå ud og købe en fysisk greencreen, som kan blive kostbar og vanskelig at vedligeholde, hvis du simpelthen ikke har plads til denne form for setup. RTX Broadcast Engine omdanner din baggrund til alt, hvad du ønsker med det NVIDIA omtaler ”real-time background removal”, hvilket skaber en mere professionel visuel stream og et setup, der tilbyder mere privatliv end udsendelse fra dit soveværelse til global fremvisning.


RTX AR registrerer og sporer ansigtstræk, modellerer overfladen på et ansigt for at bruge real-time augmented reality effekter. Streamere vil endda være i stand til at kontrollere en 3D animeret karakter efter deres eget ønske.

Ud over at arbejde med OBS for at integrere RTX Greenscreen afslørede tre andre apps - Discord, Twitch Studio og Elgato - at integration med NVIDIA's Video Codec SDK debuterede denne måned. Twitch Studio har aktiveret streaming af højere kvalitet, og Discord giver dig nu mulighed for at streame direkte til din Discord-chatkanal gennem "Go Live", og Elgato vil udnytte softwaren i sit 4K60 Pro MK.2 capture kort for at muliggøre optagelse af 4K ved 60FPS i High Dynamisk Range.