Tjen kassen ved at promovere Shorts

Youtube Shorts
YouTube tilbyder nu op til $ 10.000/måned for at lave Shorts. Afhængigt af seertal og engagement kan du tjene alt fra $ 100 til $ 10.000 pr. måned, så det er altså et tilbud med modifikationer/krav.

YouTube giver content creators chancen for at tjene op til $ 10.000/måned for at indsende videoer på sin TikTok-klon, YouTube Shorts. Dette kommer fra YouTubes $ 100 millioner Shorts Fund, der skal distribueres i løbet af et år.

Det er klart, at ikke alle indholdskabere på YouTube Shorts er berettiget til at modtage en lønseddel på $ 10.000. Hvor mange penge du tjener afhænger af dit community engagement og hvor mange visninger, du samler ind.

YouTube skitserede alle detaljerne i et indlæg på YouTube-bloggen og bemærkede, at indholdskaberne kan tjene alt fra $ 100 til $ 10.000 på en måned. Ud over seertal og engagement afhænger udbetalinger også af dit publikums placering, og hvor mange andre i puljen, der producerer Shorts.

For at kvalificere dig til fondens midler skal dine uploads være originale. Det betyder, at du ikke kan genpostere dem fra andre platforme, f.eks. TikTok eller Instagram. Indholdskabere skal også være fyldt 13 år, og skal overholde YouTubes retningslinjer.


I øjeblikket kan kun indholdskabere i USA, Storbritannien, Brasilien, Indien, Indonesien, Japan, Mexico, Nigeria, Rusland og Sydafrika drage fordel af muligheden. YouTube siger, at de vil udvide støtteberettigelsen til flere lande i fremtiden.

Man kunne undrer sig over, hvorfor YouTube tilbyder disse høje summer for at lave Shorts? Dette er alt sammen en del af YouTubes bestræbelser på at øge kvalitetsindhold på Shorts og øge seertallet for at konkurrere med TikTok.


YouTube annoncerede deres $ 100 mio. Shorts-fond i maj 2021, som YouTube vil opdele mellem indholdskabere indtil engang i 2022. Snapchat og TikTok er allerede begyndt at betale deres brugere for at oprette indhold, hvilket gør YouTube kommer lidt sent til bordet.

TikToks voksende popularitet har fået andre sociale platforme til at dykke ned i formatet med korte videoer. Både Snapchat og YouTube håber, at de ved at give brugerne et incitament, vil tiltrække flere indholdskabere til deres platforme.

Men selvom YouTube betaler indholdskabere for at lave Shorts, garanterer det ikke, at platformen vil slå TikTok af sin piedestal. TikTok er allerede markant foran på kortformatvideomarkedet, for ikke at nævne, at det er en dedikeret platform til denne type videoer.

 

Source & Image credit:

YouTube

Vores partnere