NVIDIA deler performancetal på RTX 3070

Geforce RTX roadmap nvidia (1)
NVIDIA bekræftede i dag, at lanceringsdatoen for GeForce RTX 3070-grafikkortet er blevet udsat til den 29. oktober. NVIDIA ønsker at undgå begrænset lagerbeholdning ved lanceringen, hvorfor der produceres flere grafikkort for at imødekomme efterspørgslen. Vi er ikke sikre på, om to uger vil ændre sig meget i denne sag, men tidspunktet for denne lancering er bestemt interessant, da det lander lige efter Radeon RX 6000-annoncringen.

I det samme blogindlæg på NVIDIA-webstedet kan vi finde den allerførste officielle graf, der viser RTX 3070-ydeevne i syntetiske og spil-scenarier.

Labels på den officielle graf mangler, så flere udenlandske medier er tyet til manuel arbejde og målte hver graf og beregnede, hvor mange pixels hver bjælke har. Dette frembragte værdier til reference. Så ja, dette er bestemt ikke perfekt, men det er bedre end ingenting.

NVIDIA-GeForce-RTX-3070-Performance-1200x727.jpg

NVIDIA testede spil med deres RTX-teknologi aktiveret, når det var muligt. Det ser ud til, at DLSS ikke var aktiveret. Spil blev testet med en opløsning på 1440p, hvilket virker som et mål for RTX 3070 SKU.

RTX 3070 ser ud til at tilbyde lidt højere ydelse end RTX 2080 Ti (i gennemsnit 108%), men i nogle tilfælde er kortet langsommere (Borderlands / Blender / TimeSpy Extreme). På den anden side tilbyder grafikkortet 147% til 163% ydeevne mod RTX 2070 i spil og 153% til 226% i syntetiske benchmarks.

NVIDIA hævder officielt, at deres RTX 3070 i gennemsnit er 60% hurtigere end RTX 2070:

” Across a variety of ray-traced and rasterized DirectX and Vulkan titles, the GeForce RTX 3070 delivers similar or faster performance than the GeForce RTX 2080 Ti (which sold for twice the price) and is on average 60% faster than the original GeForce RTX 2070”

NVIDIA har programsat lanceringen af GeForce RTX 3070 den 29. oktober. Samme dag ophæver NVIDIA embargoen på anmeldelser, hvilket betyder, at tiden for købsbeslutninger kan være begrænset.

Forhåbentlig imødekommer udbuddet efterspørgslen, og kunderne har tid til at læse eller se anmeldelserne.