Louis Vuitton League Of Legends Prestige Skins

louis-vuitton-league-of-legends-prestige-skins
Videospil og højeste mode er ved at kollidere. Modehuse ser et nyt marked, og nu vil Louis Vuitton dyppe tæerne i poolen med competitive gaming.


Nej, virksomheden sender ikke deres eget computerspil på markedet, og sponsorerer heller ikke et eSports hold,’. Derimod ser det ud til, at de i et samarbejde med Riot Games League of Legends, vil skabe en serie Prestige Skins til figurer i spil. Disse Prestige Skins er designet af Nicolas Ghesquière, LVs kunstneriske leder af kvindekollektioner, og bliver gjort tilgængelige for Qiyana og Senna.

Dette er første gang, at et modehus som Louis Vuitton skaber brugerdefinerede skins til spil, der spilles i eSport segmentet. Det er ligeledes en interessant marketingtilgang, og hvis det lykkes, bliver vi ikke overrasket over, hvis flere virksomheder også begynder at gøre dem kunststykket efter. Mikrotransaktioner er en meget populær måde at generere indtægter på, især med kosmetiske features som skins, hvor gamere ikke ser ud til at have et problem med at betale rigtige penge for dem.

Bortset fra disse brugerdefinerede skins, får vinderen af League of Legends verdensmesterskabet i Paris også en tilpasset Louis Vuitton kuffert designet til at huse vinderens trofæ.


Kilde & Image credit:

Ubergizmo, Louis Vuitton